Firmowy TikTok: czy warto?

Firmowy TikTok

TikTok wielu może kojarzyć się z aplikacją dla dzieci, pełną głupich filmików, na które marnuje się tylko czas. Z taką opinią na pewno nie skojarzymy narzędzia do pozyskiwania szerszych zasięgów dla naszego biznesu. Ale czy warto poświęcać czas i zasoby na prowadzenie firmowego TikToka? Jakie korzyści może nam to przynieść?

O TikToku

TikTok to bardzo popularna aplikacja społecznościowa, która umożliwia tworzenie i udostępnianie krótkich filmików. Korzysta z niej już ponad 10 milionów Polaków. Co oznacza duże możliwości, jeśli chodzi o szukanie potencjalnych klientów Twojego biznesu. Ponadto jest to świetne miejsce do budowania dobrych relacji z konsumentami. Kiedy użytkownicy czują się bliżej marki, przez oglądane materiały, są bardziej otwarci na reklamę.
Jest to kanał oparty na kreatywnych treściach, dlatego zdarza się że wystarczy dobry pomysł i odpowiednia podkładka muzyczna, by zdobyć wiele wyświetleń i rozgłos, a tym samym ściągnąć uwagę na konkretną markę. Dlatego zastanów się czy firmowy TikTok nie jest dobrym rozwiązaniem właśnie dla Ciebie.

Co możemy osiągnąć dzięki firmowemu TikTokowi?

Przeprowadzając odpowiednie działania marketingowe i  korzystając ze sporej widowni TikToka możemy: budować zasięg i rozpoznawalność marki, wyróżnić się na tle konkurencji, zwiększyć sprzedaż, czy edukować odbiorców na temat swojego produktu.  

Zdecydowałeś się na firmowego TikToka i co dalej?

Jeśli już przekonałeś się, że warto dać szansę TikTokowi możesz zastanowić się, która z dwóch dróg jest dla Ciebie najatrakcyjniejsza: współpraca z influencerem, czy założenie własnego konta firmowego.

Współpraca z influencerami

Promowanie produktów, czy usług przez influencera może przynieść świetne wyniki sprzedażowe. Jest to rozwiązanie szybsze, ponieważ ułatwieniem jest to, że nie trzeba budować swojego wizerunku i bazy odbiorców samemu i to od zera, a od razu korzystamy z zasięgu i opinii wybranego influencera. 

Wyzwanie rozpoczyna się jednak w momencie doboru odpowiedniej osoby do tego zadania. Musi ona mieć odpowiednie zasięgi, w których znajdują się osoby, które mogą zainteresować się naszym produktem, czy usługą. Ponadto musi mieć również umiejętności przedstawienia tego obiektu w sposób atrakcyjny i wiarygodny. 

Dodatkowo ważnym aspektem, który trzeba mieć z tyłu głowy podczas wybierania influencera jest to, że po podjęciu współpracy ta osoba będzie miała wpływ na wizerunek całej naszej marki. 

Własne konto firmowe 

Budowanie od zera nowego konta na TikToku jest zdecydowanie dłużyszym procesem niż pierwsza opcja. Natomiast daje ona pełną kontrolę nad wizerunkiem marki i publikowanymi treściami. Daje szansę na stworzenie odpowiednio dopasowanego obrazu naszej firmy do potrzeb. Warto również skorzystać z oferowanych na platformie funkcji reklamy i promowania treści, aby nieco przyspieszyć rozrost publiczności. Na dalszych etapach można również pomyśleć o współpracach z innymi biznesami, czy konkretnymi osobami. 

Firmowy TikTok

Firmowy TikTok: wskazówki na start

Jeśli już zaczynasz publikować treści na TikToku pamiętaj o tych kilku wskazówkach:

  • dbaj o rozpoznawalność twoich filmików, tak aby osoba napotykając twój filmik mogła łatwo zidentyfikować i odróżnić od innych twoją markę
  • ustal tematykę i trzymaj się jej
  • publikuj regularnie
  • zwracaj uwagę na panujące trendy i twórz treści pod popularną muzykę
  • wplataj treści nie tylko reklamowe, ale i lifestylowe dla lżejszego odbioru
  • pokaż kulisy produkcji, aby zacieśniać relacje z klientem 
  • twórz krótkie, konkretne treści

TikTok nie od razu może wydawać się odpowiednim wyborem dla firm, natomiast zdecydowanie warto podjąć działania, by zaistnieć na nim. W tak licznej liczbie odbiorców na pewno znajdziemy osoby zainteresowane naszym produktem, czy usługą. Trzeba tylko poświęcić temu trochę czasu i zaangażowania. A efekty same nas zaskoczą!

Autor: Zuzanna Wierzchowska | Fot: Pexels

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Niezbędne
Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Niezbędne
Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Niezbędne
Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.

KONTAKT

Redakcja

Business Intelligence

Wydawca

Marshal Academy Sp. z o.o

Zapisz się do newslettera

Headline

Never Miss A Story

Get our Weekly recap with the latest news, articles and resources.