Cenna wiedza i inspiracje na Kongresie Public Relations

Public Relations
To już XXII spotkanie specjalistów z branży public relations. W tym roku dyskutowano o fake newsach, cyberbezpieczeństwie i dezinformacji. Obejrzyj relację z Kongresu PR.

Już po raz 22. w Rzeszowie spotkali się specjaliści branży public relations z całego kraju. Podczas konferencji, która miała miejsce 15 i 16 września, poruszone zostały takie zagadnienia jak dezinformacja i cyberbezpieczeństwo. Eksperci dyskutowali także o narzędziach wspomagających reagowanie w sytuacji kryzysu wizerunkowego. Było także o cyberatakach, które dla firm stanowią poważne zagrożenie w dobie cyfryzacji. 

W trakcie dwóch dni pełnych edukacji i inspiracji, specjaliści od komunikacji wygłosili kilkanaście prelekcji. Dzięki nim staliśmy się bogatsi o wiedzę w zakresie radzenia sobie z dezinformacją. Dowiedzieliśmy się o sposobach walki z tym problemem, który zdominował media, zwłaszcza od czasu rozpoczęcia wojny w Ukrainie. Uczestników Kongresu Public Relations przywitał Dariusz Tworzydło, dr hab., prof. UW:

Rzeszów już od ponad dwóch dekad jest miejscem spotkań i merytorycznej dyskusji o tym, co ważne w naszej branży. Wraz z moim zespołem od 22 lat tworzymy miejsce do wzmacniania i edukacji branży public relations.

Prezydent Rzeszowa Konrad Fijołek nawiązał do sytuacji geopolitycznej i wojny toczącej się za naszą wschodnią granicą. Witam w centrum świata – powiedział Konrad Fijołek Kiedy widzieliśmy się rok temu, debatowaliśmy, a Rzeszów już był wtedy w centrum uwagi całego kraju. Były debaty głównie mediów ogólnopolskich, a w tym roku mamy CNN, BBC, czyli media światowe. A wszystko to za sprawą wojny w Ukrainie – dodał. Projekt od lat wspierany jest między innymi przez Miasto Rzeszów oraz Województwo Podkarpackie.

Przykuć uwagę odbiorcy 

O technologiach w komunikowaniu i wyzwaniach, jakie czekają na specjalistów od public relations opowiadał Sebastian Bykowski, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny PRESS-SERVICE Monitoring & More. Stawiamy sobie pewne wyzwania dotyczące zmiany w branży PR, bo wiemy, że narzędzia, które do tej pory wykorzystywaliśmy, są niewystarczające. W świecie przepełnionym informacjami nie da się inspirować bez wywoływania emocji. Największym i najtrudniejszym wyzwaniem PR-owca jest przykucie uwagi odbiorcy dłużej niż na kilka sekund – powiedział ekspert od monitoringu mediów.

Pod koniec wystąpienia zapowiedział rebranding swojej firmy. Chcielibyśmy zaprosić Was do świata PSMM Monitoring & More, gdzie pod jednym dachem będziecie mogli znaleźć wsparcie partnerów nie tylko od monitoringu mediów, ale też od rozwiązywania wszystkich wyzwań, które ten nowy świat komunikacji przed Wami stawia – dodał na koniec. 

Fake newsy i manipulowanie przekazem

Debatę na temat dezinformacji poprowadził Tomasz Kułakowski, rzecznik prasowy Krynica Vitamin, były wieloletni korespondent Polsatu w Moskwie. Dezinformacja chowa się za maską. Dezinformacja nie zna granic, bo ktokolwiek może dezinformować skądkolwiek – powiedział, rozpoczynając debatę.

Swoją definicję tego zjawiska zaprezentowała również Karolina Łuczak, Kierownik Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa Provident Polska. Manipulowanie informacjami występuje nie tylko w polityce, ale również w naszym codziennym życiu. Patrząc na media społecznościowe, na co dzień możemy spotykać się z fake newsami. Bardzo często nie odróżniamy opinii od informacji. To jest bardzo duży problem, bo kształtujemy ją na podstawie wypowiedzi użytkowników Internetu.

Małgorzata Bajer, Dyrektor ds. Komunikacji, Promocji i Marketingu, Rzecznik Prasowy PGE Narodowy wskazała, że dezinformacja to manipulowanie przekazem. To manipulowanie prawdziwymi informacjami, które w danym przekazie występują w znikomej ilości.

O cyberbezpieczeństwie

Drugi dzień Kongresu zdominował temat cyberbezpieczeństwa. Dyskusja o zagrożeniach związanych z funkcjonowaniem w sieci została podjęta m.in. w debacie pn. „Cyberbezpieczeństwo jako wyzwanie dla procesów komunikacyjnych XXI wieku”, prowadzonej przez Nell Przybylską, Dyrektor ds. PR i Komunikacji w Fundacji Digital Poland.

Na pytanie, jak uniknąć pułapek i kryzysu wizerunkowego w czasie cyberataku odpowiadali Magdalena Grochala, Ekspertka w zakresie komunikacji i public relations, Symetria PR oraz Mariusz Prociewicz, CISO w Silky Coders, Grupa Kapitałowa LPP. Zaś o cyberbezpieczeństwie jako elemencie budowy tożsamości korporacyjnej opowiadała Anna Olszewska, Dyrektor Departamentu Komunikacji w Krajowej Izbie Rozliczeniowej S.A.

Na koniec o fake newsach opowiedział również gość specjalny Kongresu – podpułkownik Brett Lea – oficer ds. public affairs w 82. Dywizji Powietrznodesantowej armii amerykańskiej. Wykładowca historii wojskowości w Akademii Wojskowej Stanów Zjednoczonych w West Point wyjaśnił, jak wygląda sposób komunikacji z mediami i społecznością lokalną w trakcie trwania wojny.

Na temat Kongresu Public Relations

Kongres Profesjonalistów Public Relations to ogólnopolskie wydarzenie. Łączy ono od ponad dwóch dekad środowisko i ludzi zajmujących się problematyką komunikacji i PR. Jego organizatorem jest firma Newsline Sp. z o.o. Na program spotkania składają się wystąpienia plenarne, debaty i sesja naukowa. Kongres stanowi forum dialogu, inspiracji i integracji wszystkich tych, którzy tworzą branżę: praktyków, naukowców i pasjonatów. Kongres Public Relations odbywa się w Rzeszowie od 2001 roku i stanowi miejsce spotkań przedstawicieli branży public relations z Polski. 

To już XXII spotkanie specjalistów z branży public relations, któremu patronowali: Polskie Stowarzyszenie Public Relations oraz Stowarzyszenie Agencji Public Relations. Partnerem Strategicznym był Totalizator Sportowy. Sponsor główny to PRESS-SERVICE Monitoring &  More. Partnerem Głównym był PKN Orlen. Partnerem merytorycznym Kongresu był Uniwersytet Warszawski (Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii), a organizatorem Newsline Sp. z o.o. Pozostali partnerzy to: PGE Narodowy, Orange Polska, Rzeszów – stolica innowacji, Województwo Podkarpackie, Ideo Sp. z o.o., Ideo Force

Partner logistyczny: Ford Polska 

Partner medialny: Polska Agencja Prasowa SA,

Patroni medialni: Grupa RMF, OOH Magazine, Brief, Mediarun, Nowy Marketing; Portal PublicRelations.pl, MARKETING przy kawie, Medialna Perspektywa, portalmedialny.pl; QBusiness.pl – Biznesowy Serwis Informacyjny, Polska Izba Artykułów Promocyjnych; Redakcja Business INTELLIGENCE, SECURITY MAGAZINE, RIG Katowice

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Niezbędne
Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Niezbędne
Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Niezbędne
Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.

KONTAKT

Redakcja

Business Intelligence

Wydawca

Marshal Academy Sp. z o.o

Zapisz się do newslettera

Headline

Never Miss A Story

Get our Weekly recap with the latest news, articles and resources.