Czy biznes sieciowy jest lekarstwem na obecne czasy?

biznes sieciowy
Biznes sieciowy otwiera wielkie możliwości. Tu każdy, niezależnie od rodzaju działalności, wykształcenia, płci czy wieku może odnieść sukces. | Beata Morsztyn

Świat się zmienił. W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy część przedsiębiorców musiała zamknąć swoje biznesy. Wiele osób straciło pracę, wiele musiało się przebranżowić. Zamknięte dotąd branże powoli się otwierają, ale czy jesienią sytuacja się nie powtórzy? Dobrym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy szukają nowych możliwości, może być biznes sieciowy. Tu każdy, niezależnie od rodzaju działalności, wykształcenia, płci czy wieku może odnieść sukces, jeśli tylko będzie działał według określonych zasad.

Biznes wielkich możliwości

Robert Kiyosaki nazwał biznes sieciowy biznesem XXI wieku. W dodatku powiedział, że marketing sieciowy to praktyczna szkoła biznesu dla ludzi, którzy chcą się nauczyć praktycznych umiejętności potrzebnych przedsiębiorcom, a nie umiejętności potrzebnych pracownikowi.

Biznes sieciowy to jeden z najszybciej rozwijających się modeli biznesowych na świecie, dający szansę na rozwój i poprawę standardu życia. Niekwestionowaną zaletą biznesu jest niewielki wkład finansowy na jego uruchomienie. Można go prowadzić dodatkowo, pracując na etacie czy prowadząc biznes tradycyjny, co sprawia, że jest to sposób na kolejne źródło dochodu w niepewnych czasach. Biznes sieciowy to możliwość zdobycia praktycznej wiedzy na temat prowadzenia własnej działalności oraz zarabiania przez internet. To również świetny sposób na rozwój osobisty, który oddziałuje na wszystkie aspekty życia.

Coraz częściej do pracy wystarczy telefon i dostęp do internetu. Nie musisz wynajmować biura, a nawet korzystać z komputera. Praca przez internet daje szansę pracować z dowolnego miejsca na świecie, zapominając jednocześnie o szklanym suficie i tzw. wyścigu szczurów. Wszystkim zależy na twoim sukcesie.

Czy biznes sieciowy jest dla każdego?

Tak naprawdę, biznes sieciowy jest dla każdego, kto jest otwarty na zmiany, wytrwały, zdeterminowany, dąży do rozwoju i ma zapał. Marketing sieciowy to idealne narzędzie dla osób, które chcą być wolne i niezależne finansowo oraz wystartować ze swoim biznesem bez dużego kapitału.

Jeśli chcesz być profesjonalistą w biznesie sieciowym, musisz zdobyć pewne umiejętności. Cztery podstawowe, których potrzebujesz tak naprawdę w każdym biznesie to:

  • wyznaczanie celów
  • ustalanie planu działania
  • zarządzanie sobą w czasie 
  • efektywne działanie

W przypadku prowadzenia biznesu sieciowego istotne są umiejętności życiowe i cechy charakteru, które trzeba wypracować.  Co więcej, dołączenie do biznesu sieciowego to okazja, by nauczyć się komunikować i pracować z ludźmi, pokonywać własne wątpliwości i strach, a także podnosić się po porażce.

Marketing sieciowy to świetny biznes dla mam chcących jak najdłużej zajmować się swoimi dziećmi, a równocześnie mieć możliwość zarabiania i rozwoju. Pracownicy etatowi, czy emeryci  często dołączają do biznesu online z myślą o dodatkowym dochodzie. Przedsiębiorcy również docenili ten model, jako kolejne źródło dochodu. W tym biznesie każdy ma równe szanse. Nie ma dyskryminacji. Niezależnie od tego kim jesteś i czym się zajmowałeś do tej pory, możesz odnieść sukces. Możesz stać się zupełnie innym człowiekiem. Biznes sieciowy może być idealnym sposobem na życie. Jeśli kiedykolwiek marzyłeś, by wyjeżdżać na wakacje, kiedy chcesz, pracować z dowolnego miejsca na ziemi, z ludźmi, których sam wybierasz, to warto przyjrzeć się temu modelowi biznesowemu.

biznes sieciowy

Marketing sieciowy – biznes XXI wieku

MLM (skrót z ang. Multi Level Marketing, czyli marketing sieciowy) to genialny model biznesowy. Firmy, które w nim działają, zamiast wydawać ogromne kwoty na promowanie produktów przez profesjonalne agencje, płacą ludziom, którzy korzystają z produktów i rekomendują je innym. Osobiste polecenie i marketing szeptany jest najbardziej skuteczną formą promocji.

Jak to działa? System jest prosty. Kupujesz produkt dla siebie i rodziny. Dzielisz się informacją na jego temat z innymi. Za każdym razem, gdy z twojej rekomendacji ktoś kupi produkt, firma dzieli się z Tobą zyskiem. Co więcej, jeśli konsument poleci produkt innym, to też dostaniesz procent z ich zakupów. Im więcej osób dołączy do twojej grupy zakupowej i będzie korzystało z produktów, tym większe będzie twoje wynagrodzenie. Do tego możesz dostawać specjalne rabaty czy gratisowe produkty. Osoby mocniej zaangażowane firmy marketingu sieciowego doceniają bezpłatnymi wakacjami i samochodami służbowymi wysokiej klasy. Każda firma ma swoje zasady i plan wynagrodzeń, z którymi warto się zapoznać, zanim podejmiesz decyzję o przyłączeniu się.

MLM powstał kilkadziesiąt lat temu. Ale świat się zmienia, zmieniają się potrzeby ludzi i ich podejście do wielu spraw. Pojawiają się nowe technologie i narzędzia. To powoduje, że biznes sieciowy należy dostosować do potrzeb współczesnego człowieka. Ten rodzaj biznesu to też ogromna odpowiedzialność za ludzi i rzeczywistość, którą tworzymy. 

Softmarketing czym się różni od tradycyjnego MLM?

Innowacyjnym modelem marketingu sieciowego jest Softmarketing, stworzony przez polską firmę. Ten model w centrum stawia człowieka, a nie zysk. Daje mu możliwość samorealizacji, rozwoju, wyznaczania i realizacji celów. Softmarketing jest oparty na zaufaniu, uczciwości i szacunku. Wykorzystuje powszechne trendy, działając w dwóch najszybciej rozwijających się obecnie branżach – wellnes i beauty. Korzysta z niego już ponad 100 000 osób na całym świecie i liczba ta codziennie rośnie.

Softmarketing opiera się na trzech kluczowych elementach: 

  • zdrowiu fizycznym, o które można zadbać korzystając z wysokiej jakości, naturalnych produktów.
  • możliwościach finansowych jakie daje unikatowy plan wynagrodzeń. Zgodnie z jego ideą najlepsze efekty przynosi zapraszanie do klubu kolejnych osób i budowanie międzynarodowej sieci sklepów internetowych,  a nie sprzedawanie produktów.
  • rozwoju osobistym, który pozwala wydobywać potencjał ludzi i wspierać ich na każdym etapie rozwoju ich biznesu. 

Softmarketing można określić jako następny poziom biznesu sieciowego. Filarem biznesu jest człowiek z jego marzeniami, oczekiwaniami, planami, celami.  Firma działa w tzw. turkusowym modelu zarządzania, oddając inicjatywę ludziom, uwalniając potencjał i kreatywność liderów.  Tu stworzono środowisko, które pozwala ludziom rozwijać się, osiągać sukces w bezpieczny sposób. Firma pracuje na cele człowieka.  I to jest zasadnicza różnica

Jak dobrze wybrać firmę biznesu sieciowego?

Szukając firmy marketingu sieciowego dla siebie, warto zwrócić uwagę na kilka elementów. Pierwszą rzeczą wartą uwagi jest posiadanie przez firmę systemu, który nauczy cię profesjonalnie budować sieć i pracę zarówno online, jak i offline. Dobrym firmom będzie zależało na twojej edukacji, twoim rozwoju i rozwoju twojego biznesu. Dowiedz się, kto kieruje firmą. To będzie twój partner biznesowy. Sprawdź, jakie ma doświadczenie w biznesie, jakie wykształcenie, charakter. Jeżeli jest to możliwe, poznaj go osobiście.

biznes sieciowy

Upewnij  się, czy firma ma produkty wysokiej jakości, które będą atrakcyjne dla ciebie,  twoich potencjalnych partnerów i klientów. Czy branża, w której działa firma jest w trendzie? Czy cena w stosunku do jakości jest konkurencyjna? A najważniejsze, czy wierzysz w wartość produktu i będziesz go regularnie używał? Czy będziesz swoim najlepszym klientem? Oczywiście warto też zapoznać się z planem wynagrodzeń. Jakie warunki musisz spełniać, by zarabiać? Czy możesz liczyć na wynagrodzenie od początku? 

Warto również zwrócić uwagę na szczegółowy plan działania firmy, który pomoże ci osiągnąć sukces, nawet jeśli wcześniej nie miałeś do czynienia z biznesem sieciowym. Czy ma duplikowalny system pracy? Jakie oferuje narzędzia do pracy online i offline?

W biznesie sieciowym nie chodzi o sprzedaż produktów. Poprzez sprzedaż możesz osiągnąć tylko ograniczony dochód, a jeśli przestajesz z jakichś powodów sprzedawać, przestajesz też zarabiać. Kluczem do osiągnięcia sukcesu w sprzedaży jest to, co potrafisz zrobić- twoje umiejętności sprzedażowe. W marketingu sieciowym kluczem do sukcesu jest system, który można duplikować.


Beata Morsztyn

Pasjonatka rozwoju osobistego i zdrowego stylu życia.

Edukatorka zdrowia całkowitego

Certyfikowany trener, coach i mówca międzynarodowej organizacji John Maxwell Team

Liderka międzynarodowego biznesu sieciowego

Portal biznesowy portal dla biznesu portal ludzi biznesu

KONTAKT

Redakcja

Business Intelligence

Wydawca

Marshal Academy Sp. z o.o

Zapisz się do newslettera

Headline

Never Miss A Story

Get our Weekly recap with the latest news, articles and resources.