Jak wygląda proces certyfikacji DIMAQ?

DIMAQ

Certyfikat DIMAQ to międzynarodowy standard kwalifikacji w dziedzinie marketingu cyfrowego. Jest rekomendowany przez IAB Europe i dostępny w 9 europejskich krajach, w tym również w Polsce. Aby uzyskać certyfikat DIMAQ, specjaliści muszą zdać egzamin, który sprawdza przekrojową wiedzę z 12 obszarów e-marketingu. Jak wygląda proces certyfikacji DIMAQ? Dlaczego warto go uzyskać? W jaki sposób przygotować się do egzaminu?

Kiedy powstał pomysł na uruchomienie certyfikacji?

    Certyfikat istnieje od 2015 roku i jest dostępny na trzech poziomach: Student, Basic i Professional. Oznacza to, że osoba posiadająca certyfikat DIMAQ na poziomie Professional potwierdza swoje kwalifikacje w obszarze marketingu cyfrowego na zaawansowanym poziomie. Certyfikat jest imienny, oznaczony indywidualnym numerem i ma ograniczoną czasowo ważność. Ze względu na dynamicznie rozwijającą się branżę, certyfikat ważny jest 2 lata i podlega procedurze recertyfikacji. Bycie ekspertem DIMAQ oznacza posiadanie uznawanego w branży dokumentu potwierdzającego kompetencje w obszarze marketingu cyfrowego.

    Ile mamy w Polsce certyfikowanych ekspertów?

      W Polsce 6087 osób przystąpiło do egzaminu DIMAQ, ale certyfikat uzyskało niewiele ponad 70% ze zdających. Egzamin jest naprawdę trudny i wymagający. Jeśli nie jesteś praktykiem, ciężko będzie Ci go zdać. Wśród certyfikowanych ekspertów DIMAQ Professional jest nasza Redaktor Naczelna Elżbieta Jachymczak.

      DIMAQ

      W czym pomaga posiadanie certyfikatu DIMAQ? 

        Digital Marketing Qualification to szeroko zakrojony projekt, definiujący niezbędne minimum wiedzy i kwalifikacji specjalistów marketingu cyfrowego. Generalnie sprawdza, czy posiadasz wysoki zasób informacji na temat rzeczy, z którymi na co dzień pracujesz. DIMAQ ma potwierdzić Twoje kwalifikacje i być dobrym argumentem w poważnej rozmowie na temat nowego miejsca pracy, podwyżki u przełożonego lub idealną kartą w rozmowach biznesowych z klientami. Twój szef otrzymuje potwierdzenie, że jesteś branżowym fachowcem, klient wiedzę, że można na Ciebie liczyć oraz że wykonasz swoją pracę z najwyższą skutecznością.

        Co zyskujesz Ty i Twoi klienci dzięki DIMAQ?

          Dzięki certyfikatowi DIMAQ:

          • Potwierdzisz swoją ekspertyzę w dziedzinie innowacji i nowoczesnych technologii.
          • Zyskasz zaufanie swoich klientów i partnerów biznesowych, pokazując, że jesteś liderem w swojej branży.
          • Otworzysz sobie drzwi do nowych możliwości zawodowych i rozwoju kariery.
          • Dołączysz do globalnej społeczności profesjonalistów, którzy dzielą się wiedzą i doświadczeniem.

          Certyfikat DIMAQ to nie tylko papierowa przepustka, to symbol zaangażowania w ciągłą naukę i doskonalenie się. To narzędzie, które pozwoli Ci śmiało kroczyć naprzód, osiągając coraz to większe sukcesy w świecie innowacji i mistrzostwa.

          Kto powinien przystąpić do certyfikacji?

          Certyfikat DIMAQ to klucz, który otwiera drzwi do fascynującego świata pełnego możliwości i wyzwań. Posiadanie certyfikatu DIMAQ to nie tylko dowód wiedzy i kompetencji, to także przepustka do elitarnego grona profesjonalistów, którzy nie boją się wyzwań i zawsze dążą do doskonałości. Certyfikat dedykujemy wszystkim, którzy pragną być liderami w swoich dziedzinach, wykorzystując innowacje i nowoczesne technologie jako narzędzia do osiągania sukcesów zawodowych i biznesowych. Jest on przeznaczony dla szerokiego spektrum profesjonalistów, którzy pragną rozwijać się w obszarze Digital Marketingu.

          Gdy zdasz DIMAQ, firma, w której pracujesz, będzie mogła takim znaczkiem z dumą podkreślać, że ma na swoim pokładzie certyfikowanych profesjonalistów Digital Marketingu.

          Jak wygląda proces certyfikacji?

          Certyfikat ważny jest jedynie przez 2 lata. Trzeba go co ten czas odnawiać. Można to zrobić ponownie, przystępując do egzaminu lub do programu punktacyjnego. Za każde uczestnictwo w akredytowanych przez DIMAQ wydarzeniach (Forum IAB, grupy robocze, zewnętrzne konferencje branżowe, publikacje, szkolenie, studia) przyznawane są punkty.

          Przez te 24 miesiące trzeba zebrać ich w sumie aż 100. Do zrobienia, ale trzeba być aktywnym. I o to właściwie chodzi w tym systemie. Nasza branża jest tak dynamiczna, że przez te dwa lata może wiele się zmienić. Groźba utraty certyfikatu sprawia, że sami z siebie musimy odświeżać wiedzę i jesteśmy ze wszystkim na bieżąco.

          KONTAKT

          Redakcja

          Business Intelligence

          Wydawca

          Marshal Academy Sp. z o.o

          Zapisz się do newslettera

          Headline

          Never Miss A Story

          Get our Weekly recap with the latest news, articles and resources.