Kompetencje przyszłości | Nowy raport Symetrii

Kompetencje przyszłości

Już za kilka dni będziemy świętować Nowy 2024 Rok. Nikt z nas nie masz szklanej kuli, aby przewidzieć, jaka będzie przyszłość. Jednak eksperci z agencji Symetria podjęli się tego zadania, przeprowadzając badania dotyczące kompetencji, które zmienią rynek pracy w najbliższych latach. M.in. patronem medialnym raportu “Symetria między człowiekiem a technologią: kompetencje przyszłości” jest nasza redakcja. Zapraszamy do lektury.

Jak przeprowadzono badanie?

Raport został przygotowany przez agencję Symetria, która bada i projektuje sposób, w jaki klienci wchodzą w interakcje z markami na różnych punktach styku. Celem badania było zdiagnozowanie, jakie kompetencje będą niezbędne na rynku pracy w latach 2024-2029. Aby uzyskać pełny obraz, Symetria oparła swoją analizę na trzech obszarach:

  • Analiza ofert pracy
  • Ankieta wśród specjalistów
  • Przewidywania ekspertów

Analiza ofert pracy skupiała się na kluczowych umiejętnościach dla stanowisk managerskich, w działach związanych z rozwojem organizacji, produktu i obsługą klienta. Celem było wyłonienie aktualnych wspólnych tendencji i potrzeb na rynku. Ankieta ze specjalistami była narzędziem do zdefiniowania, jakich umiejętności brakuje w zespołach, jakie kompetencje będą brane pod uwagę w przyszłości, a także, w jaki sposób firmy wspierają rozwój swoich pracowników. Istotnym elementem raportu są także przewidywania ekspertów reprezentujących topowe polskie firmy, takie jak m.in. BLIK, Play, Pracuj.pl, Orange Polska czy mBank. Wśród nich znalazła się również wypowiedź naszej Redaktor Naczelnej, Elżbiety Jachymczak. Symetria zapytała ich o oczekiwane kompetencje przyszłości i kierunki rozwoju zawodowego, które będą kluczowe dla sukcesu w ich branży.

Jakie są zatem najważniejsze kompetencje przyszłości?

Wyniki badań wskazują na znaczenie biznesocentryczności, rozumienia nowych technologii, wykorzystywania AI, a wręcz traktowania AI jako członka zespołu.

Kompetencje specjalistyczne i wiedza merytoryczna z określonej dziedziny są ważne, jednak niewystarczające. Kompetencje cyfrowe stanowią klucz do sukcesu.

Kluczowe będzie łączenie ich z umiejętnościami miękkimi, takimi jak kreatywne i krytyczne myślenie, czy zarządzanie emocjami. Przyszłe kompetencje miękkie to Power Skills, które pozwalają na elastyczne dostosowanie się do szybko zmieniającego się świata technologicznego i biznesowego. Będą niezbędne do budowania efektywnych relacji międzyludzkich w wielopłaszczyznowym środowisku pracy.

Na podstawie badania, Symetria wyłoniła 10 najważniejszych insightów, wśród których znalazły się w RAPORCIE.

Kompetencje przyszłości według ekspertów

kompetencje przyszłości
Partnerami raportu są Pracuj.pl oraz Gazeta.pl
Patroni Medialni: Autopay, Business Intelligence, ITCorner, Marketer Plus oraz Marketing Online

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Niezbędne
Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Niezbędne
Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Niezbędne
Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.

KONTAKT

Redakcja

Business Intelligence

Wydawca

Marshal Academy Sp. z o.o

Zapisz się do newslettera

Headline

Never Miss A Story

Get our Weekly recap with the latest news, articles and resources.