XXII Kongres Profesjonalistów Public Relations

Kongres Profesjonalistów Pulbic Relations Rzeszów 2022
Już we wrześniu br. w Rzeszowie odbędzie się XXII Kongres Profesjonalistów Public Relations. O komunikacji w czasach kryzysu, prelegentach i panelistach XXII Kongresu PR oraz nowoczesnych technologiach w komunikacji opowiada dr hab. Dariusz Tworzydło, prof. UW, pomysłodawca i organizator Kongresu Profesjonalistów PR.

Już we wrześniu br. w Rzeszowie odbędzie się XXII Kongres Profesjonalistów Public Relations. Tematem przewodnim wydarzenia są nowoczesne technologie w komunikowaniu, dezinformacja i cyberbezpieczeństwo. O komunikacji w czasach kryzysu, prelegentach i panelistach XXII Kongresu PR oraz nowoczesnych technologiach w komunikacji opowiada dr hab. Dariusz Tworzydło, prof. UW, pomysłodawca i organizator Kongresu Profesjonalistów PR. Rozmawia Elżbieta Jachymczak, Redaktor Naczelna Business Intelligence.

Dlaczego zdecydowaliście się Państwo poruszyć w tym roku temat nowoczesnych technologii w komunikacji i cyberbezpieczeństwa?

dr hab. Dariusz Tworzydło, prof. UW, Uniwersytet Warszawski, Exacto sp. z o.o.: Rzeczywistość, z którą mierzymy się od ponad dwóch lat, wcześniej skupiona wokół COVID-19, obecnie bardzo silnie związana z wojną w Ukrainie postawiła przed nami wiele wyzwań. Szczególnie istotne stały się kwestie cyberbezpieczeństwa i związanej z nim komunikacji. Nasilające się ataki hakerów, czy cyberprzestępców – głównie z Rosji, rozprzestrzenianie się fake newsów, wyzwalają nie tylko potrzebę poszukiwania wiedzy w zakresie zabezpieczenia się przed takimi zdarzeniami, ale także umiejętnego komunikowania, gdy podobne ataki dotyczą firmy, czy instytucji, którą reprezentujemy. 

Jak powinniśmy komunikować się w czasach kryzysu?

Powinniśmy być otwarci na dialog ze wszystkimi grupami docelowymi, w tym z mediami. Bardzo ważna jest zatem pierwsza reakcja na kryzys. Jeśli będzie błędna, to istnieje ryzyko, że wszystko, co potem zrobimy, zostanie obciążone konsekwencjami pierwszych decyzji. Istotny jest także przepływ informacji, przedstawianie danych (oczywiście w możliwym zakresie) i faktów. Ważna jest także analiza aktywności w mediach, skumulowanej wokół tematu kryzysu. Nie możemy zapominać o empatii, szanowaniu emocji i odczuć odbiorców. Znaczenie ma również transparentność. Jednak może ona mieć wymiar ograniczony, z uwagi na szczególnie chronione informacje i dane wrażliwe, których upublicznienie może zagrozić interesom klientów, czy inwestorów.

Czy podczas kongresu poznamy nowe narzędzia, które specjaliści PR będą mogli wykorzystywać w swojej pracy?

Kongres jest przestrzenią dla tych, którzy poszukują merytorycznej wiedzy. Zatem potwierdzam, będzie mowa o narzędziach, działaniach, konkretnych problemach i metodach ich rozwiązywania. W mojej ocenie warto skorzystać z wiedzy i uczyć się od doświadczonych ekspertów, którzy przyjadą na Kongres. 

A w jaki sposób dziennikarze mogą walczyć z dezinformacją?

Dezinformacja oparta jest często na silnych emocjach popartych istniejącym autorytetem. Jest też krótka. Da się ją szybko przeczytać bez zastanawiania. Social media zatem to idealne środowisko do rozprzestrzeniania fake newsów. Istnieje szereg organizacji i instytucji, które zajmują się ich demaskowaniem. Rola tego typu podmiotów jest dzisiaj coraz ważniejsza. Dziennikarze mogą walczyć z dezinformacją, weryfikując fakty.

Warto zastosować w tym przypadku dziennikarską zasadę sprawdzania informacji w minimum dwóch źródłach przed przekazaniem jej opinii publicznej.

Mając dostęp do swoich źródeł, dziennikarze powinni piętnować sytuacje i zdarzenia, które związane są z przekazywaniem niesprawdzonych i nieprawdziwych informacji. Rolą dziennikarza jest demaskowanie fałszu. Media mają siłę i możliwości, aby to zrobić. 

Kogo spotkamy wśród prelegentów i panelistów kongresu?

Co roku staramy się, aby wśród panelistów znalazły się uznane nazwiska. Istotną częścią Kongresu są debaty, które pozwalają na ożywioną dyskusję. Podczas tegorocznej edycji odbędą się trzy debaty w tym organizowana pod patronatem Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i Polskiej Agencji Prasowej pn. „Cyberbezpieczeństwo jako wyzwania dla procesów komunikacyjnych XXI wieku” z udziałem płk. dra Piotra Potejko, specjalisty w obszarze bezpieczeństwa, eksperta Instytutu Staszica i Prezesa Zarządu ASIS Polska oraz Małgorzaty Fraser, dziennikarki CyberDefence24.pl, analityczki prywatności i bezpieczeństwa.

„PR kontra hakerzy. Jak uniknąć pułapek i kryzysu wizerunkowego w czasie cyberataku?” to temat prelekcji, jaką poprowadzą Magdalena Grochala, ekspertka w zakresie komunikacji i PR razem z Mariuszem Prociewiczem, CISO w Silky Coders.

O komunikacji jako strategicznym elemencie budowania cyfrowej kultury organizacji mówić będzie Anna Klimczuk Head of Communication w Microsoft.

A na pytanie „Jak pandemia nic nie zmieniła” odpowie jego autor Łukasz Borowicz, Brand & PR Manager OLX Praca. 

Dlaczego warto być na XXII Kongresie Profesjonalistów Public Relations?

Najlepiej na to pytanie odpowiedzą ci, którzy rok w rok przyjeżdżają do Rzeszowa. To jest spotkanie bazujące na trzech kluczowych filarach: relacje, wiedza i networking. Podczas kolejnych edycji Kongresu jego uczestnicy mają szansę rozwijać kontakty, które w przyszłości mogą okazać się bardzo pomocne w sytuacjach zawodowych. My dajemy uczestnikom przestrzeń do tego, aby budowali swoją sieć kontaktów. Do tego wszystkiego spora dawka merytorycznej wiedzy, podana przez praktyków. Kongres PR jest też dla uczestników źródłem inspiracji. Co więcej, wiele osób podczas paneli i spotkań znalazło rozwiązanie dla swoich problemów zawodowych.


Kongres Profesjonalistów Pulbic Relations Rzeszów 2022

Dariusz Tworzydło

Profesor Uniwersytetu Warszawskiego, dr hab. nauk społecznych w dyscyplinie nauki o mediach.

Ekspert z zakresu ekonomii, badań społecznych, systemów informatycznych oraz public relations.

Kierownik Katedry Komunikacji Społecznej i Public Relations na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego.

Pomysłodawca Kongresu Profesjonalistów Public Relations. Autor ponad 270 publikacji z zakresu komunikacji i public relations. Współtwórca licznych projektów badawczych.

XXII Kongres Profesjonalistów Public Relations objęty Patronatem Medialnym przez portal biznesowy

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Niezbędne
Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Niezbędne
Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Niezbędne
Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.

KONTAKT

Redakcja

Business Intelligence

Wydawca

Marshal Academy Sp. z o.o

Zapisz się do newslettera

Headline

Never Miss A Story

Get our Weekly recap with the latest news, articles and resources.