semKRK #19 BIG | fotorelacja

semKRK#19 BIG
SemKRK to wyjątkowy barcamp o szerokiej tematyce marketingu w wyszukiwarkach oraz analityki. To już #19 edycja BIG. Jak było w tym roku? Kogo można było spotkać? Jakie są wrażenia uczestników? Zobaczcie sami!

SemKRK to wyjątkowy barcamp o szerokiej tematyce marketingu w wyszukiwarkach oraz analityki. We wcześniejszych edycjach konferencji zebrało się ponad 5 tys. uczestników, którzy wysoko ocenili zarówno organizację, poruszaną tematykę, jak i prelegentów. Jak było w tym roku? Kogo można było spotkać? Jakie są wrażenia uczestników? Zobaczcie sami!

Dlaczego warto być na konferencji semKRK?

semKRK to wyjątkowa konferencja dla specjalistów SEM i SEO, agencji marketingu  internetowego, działów marketingu, branży e-commerce oraz właścicieli biznesów. Idea spotkań organizowanych nieprzerwanie od 18 edycji ciągle pozostaje niewyczerpana!

Wysokie oceny, zbierane w ankietach przez organizatora — krakowską agencję DevaGroup — świadczą o potrzebie integracji branży SEM i SEO oraz przede wszystkim o chęci wymiany wiedzy w luźnej, barcampowej atmosferze.

Spotkaniom przyświeca jeden  główny cel — edukacja.

Co się wydarzyło na semKRK#19 BIG?

  • 13 marketingowych prelekcji,
  • eksperci, którzy dzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem, 
  • pojawiły się 4 zwycięskie prezentacje z plebiscytu na Facebooku, gdzie fani głosowali tylko na tematy (nie znając prelegentów),
  • rozdanie nagród semKRK Awards 2022,
  • była możliwość zadawania pytań ekspertom na żywo!

Jakie są wrażenia uczestników?

Dlaczego firma, która jest nowym graczem na rynku artykułu sponsorowanych, wystawia się na SEMKRK?

Przede wszystkim uważamy, że jest to miejsce, na którym można się dobrze wypromować. Mamy również świadomość, jakie osoby tutaj się pojawiają. Wiemy, że są to przede wszystkim nasi potencjalni klienci, ale również wiemy, że jest to idealna przestrzeń networkingowa. Nie każdy musi być naszym klientem, ale warto z całą pewnością wyrabiać sobie nowe znajomości.

Co klienci najczęściej kupują?

Jeżeli chodzi o obsługę klienta nasza firma specjalizuje się w linkach. Konkretnie w naszym przypadku są to artykuły sponsorowane. Staramy się podchodzić do klienta indywidualnie, dlatego chcemy dobrze zrozumieć jego potrzeby i jak najlepiej na nie odpowiedzieć. Dopasowujemy się do każdej branży. – mówi Maciej Pawłowski z TrustLuna.com

semKRK#19 BIG
Co robi Agencja SEO – zgred.pl na semKRK#19?

Przyjechałem tu z zespołem na imprezę integracyjną. Pokazać jak jest na SEMKRK, żeby oswoili się z atmosferą i zobaczyć jak wyglądają prelekcje oraz przyzwyczaić ich do tego, że być może w przyszłości sami będą chcieli wystąpić.

Który to już Twój udział na semKRK?

Łatwiej chyba będzie powiedzieć, na ilu mnie nie było. Pewnie na dwóch lub trzech, bo jeżeli chodzi o BIG, to chyba byłem na wszystkich łącznie z tym, że na trzech wystąpiłem. Rzadko nie bywam w tym momencie na semKRK.

Jaka tematyka najbardziej Cię interesuje z punktu widzenia prowadzonej firmy?

Najbardziej ta, przy której muszę wystąpić, ale dzisiaj nie występuje. (uśmiech) Generalnie semKRK samo w sobie to jest mieszanina tematów. Z każdego wystąpienia można się coś dowiedzieć. Na przykład tutaj przed chwilą było o audytach SEO i mówienie językiem korzyści do klientów. Być może też zaczniemy inaczej komunikować w firmie ten aspekt naszej pracy. Jeżeli chodzi o tematy SEM-owe nie SEO-we to zawsze można coś wyciągnąć.

Ile czasu potrzeba na to, aby zaistnieć w wyszukiwarce?

To zależy.

(uśmiech) Jak ja lubię tę odpowiedź.

Tak krótka i treściwa. (uśmiech) Wszystko zależy to od tematyki, branży, konkurencji i wielu innych czynników.

Ale klient chce już.

Nie ma na już. Tak to się nie da. Na już to co najwyżej można sobie wypić i ewentualnie podrapać się za uchem, natomiast co do zasady tłumaczymy, że

SEO rezultaty będzie miał po x miesiącach. To jest taka inwestycja w black box, czyli w taką czarną skrzynkę, gdzie pierwsze wyniki widać na przykład po kilku lub kilkunastu miesiącach.

Tłumaczymy klientom, ile czasu zajmuje dobre SEO. Podajemy przykłady, że konkurencji zajęło to np. trzy lata. Klient nie chce wierzyć, że przez trzy lata trzeba się rozpędzić, ale czasem tak jest. Przy niektórych branżach ten rok to minimum. Jeśli chodzi o branżę fashion, gdzie ktoś startuje od zera to jest nawet dwa lata na osiągnięcie jakichkolwiek rezultatów. – opowiada Paweł Gontarek z Agencji SEO – zgred.pl

semKRK#19 BIG
Czy na semKRK poruszana jest tylko tematyka SEM?

Tematyka SEO i SEM łączy się w świadomości marketerów. Ciężko mówić tylko o jednym aspekcie marketingu w wyszukiwarkach. semKRK wychodzi poza te ramy i staje się wspaniałym wydarzeniem marketingowym.

Co nowego ma do zaoferowania uczestnikom SEMSTORM?

Naszą najnowszą usługą jest pisanie treści przez AI (przyp. red. sztuczna inteligencja). Sprawdziliśmy. Sprawdza się świetnie i możemy z czystym sumieniem zaprezentować to rozwiązanie naszym klientom. Jesteśmy partnerem semKRK już od dawna i uznaliśmy, że to świetne miejsce na pokazanie nowości w systemie. Zresztą robimy wiele wspólnych eventów z Deva Group, które zawsze są organizowane na najwyższym poziomie. Nie mogło nas tutaj zabraknąć.

Czy AI będzie za nas wszystko robić, czy człowiek nadal będzie potrzebny?

Bałabym się trochę, gdyby AI wszystko za nas robiła. Zawsze tłumaczę, że AI jest pomocą dla człowieka. AI ma niesamowitą fantazję i potrafi generować wspaniałe treści, jednak potrzebuje nadal kontroli. Wczoraj np. próbował nawrócić mnie na buddyzm (uśmiech). Wszyscy twórcy treści mogą korzystać z tego narzędzia.

Kto najchętniej korzysta z Waszych narzędzi?

Około 30% to małe i średnie firmy z różnych branż. Od sklepów internetowych po zakłady pogrzebowe. Biznes jest w sieci, dlatego warto korzystać z oferowanych przez nas narzędzi. – mówi Milena Majchrzak z SEMSTORM

fot. semKRK

Konferencja semKRK#19 BIG objęta Patronatem Medialnym przez portal biznesowy

Headline

Never Miss A Story

Get our Weekly recap with the latest news, articles and resources.