System prowizyjny motywacją do działania

system prowizyjny
W każdej pracy mogą pojawić się dni lepsze i gorsze. To naturalna kolej rzeczy. System prowizyjny jest dodatkową motywacją do działania. O zaletach tego rodzaju wynagradzania mówi Elżbieta Jachymczak. 

Motywowanie pracowników może odbywać się na różne sposoby. Najchętniej w ogłoszeniach o pracę znajdujemy benefity. Telefon służbowy, laptop, karty sportowe, opieka medyczna, porady wizerunkowe czy ubezpieczenia na życie. Jednak nie samymi bonusami człowiek żyje. Jednym z podstawowych czynników przemawiających za podjęciem pracy jest sposób jej wynagradzania. System prowizyjny jest dodatkową motywacją do działania. O zaletach tego rodzaju wynagradzania oraz branżach, w których chętnie jest on wykorzystywany. 

Im więcej, tym więcej

Jeśli coś robić, to z pełnym zaangażowanie i determinacją. Nie wyobrażam sobie wstawać codziennie rano. Chodzić do pracy z przymusu, bo tak trzeba, bo mam z tego pieniądze i nie czerpać satysfakcji z tego, co robię. Oczywiście, że finanse są bardzo ważne, właśnie dlatego powstał system prowizyjny wynagradzania pracowników.

Pracując na podstawie takiego rozwiązania, im więcej dajesz z siebie, im więcej czasu poświęcisz na wykonywaną pracę. Im bardziej jesteś zaangażowany, tym większe Twoje wynagrodzenie. Bezpieczniejszym wariantem jest wynagrodzenie składające się z dwóch składników: minimalnej podstawy oraz prowizji. Sprawdza się ono dobrze np. w branży ubezpieczeniowej czy finansowej. Dla nowych adeptów pracy na stanowisku agenta ubezpieczeniowego czy doradcy bankowego to jedno z lepszych rozwiązań. Daje ono poczucie stabilności dochodów, przy jednoczesnym motywowaniu do osiągania jeszcze większych dochodów.

Wykonując pracę w ten sposób, nie mamy szansy na osiągnięcie tzw. szklanego sufitu. Jest on często końcem naszej kariery w danym miejscu. To od Ciebie tylko zależy, jak dobrze przyłożysz się do wykonywanej pracy i jakie osiągniesz wynagrodzenie w danym okresie. Dla wprawionych w boju handlowców, bo to głównie oni pracują na systemie prowizyjnym, wynagrodzenie jednoskładnikowe tj. tylko prowizja jest najlepszym rozwiązaniem. 

zielone obligacje

System prowizyjny nie dla każdego

Każdy, kto choć raz spróbował pracy w sprzedaży i mu się spodobało, nigdy więcej z niej nie zrezygnuje. Oczywiście nie możemy generalizować i mówić, że jak raz nie wyszło, to już nie wyjdzie. Pracując zawodowo od 15 lat, próbowałam wielu miejsc, w których realizowałam się bardzo dobrze. Dopiero ostatnie zajęcie, jakim jest redakcja, daje mi pełną satysfakcję, radość i finanse.

Nasze predyspozycje takie jak otwartość, gadatliwość, umiejętność nawiązywania relacji, brak obaw przed umawianiem spotkań i odwaga w życiu powodują, że takie osoby świetnie odnajdują się w systemie prowizyjnym wynagradzania. Oferowany jest on m.in. w branżach handlowo-usługowych. Każda kolejna zamknięta transakcja staje się motorem napędowym do jeszcze większego zaangażowania. Porażki są nieuniknione, ale przechodzenie od porażki do porażki bez utraty radości z wykonywanej pracy jest wspaniałą cechą pracownika.

Mogłoby się wydawać, że są takie branże, w których ten system się kompletnie nie sprawdza. Otóż nic mylnego. Weźmy pod uwagę branżę poligraficzną. Większość stanowisk zajmowanych jest przez pracowników produkcji – osoby dokładne, skoncentrowane na realizacji zadań, odpowiedzialne. Jednak pracownicy np. działu marketingu, które na co dzień kontaktują się z wydawcami, mediami czy zleceniodawcami na usługi poligraficzne, doceniają możliwość pracy w oparciu o system prowizyjny, który jest dla nich motywujący. Im więcej zleceń pozyskają, tym większa prowizja dla nich. Doceniają, że pomimo pracy w zakładzie produkcyjnym są w stanie wypracować takie wynagrodzenie, jakie tylko sami sobie zaplanują.

Motywacja dodaje sił

W każdej pracy mogą pojawić się dni lepsze i gorsze. To naturalna kolej rzeczy. Nie ma ludzi, którzy są cały czas zadowoleni i uśmiechnięci. Nie zawsze wiemy, co u danej osoby w życiu prywatnym się dzieje i z jakimi troskami musi on codziennie wykonywać swoje zadania.  Dbanie o dobrą, pozytywną energię, rozmowy z mądrymi osobami, wsparcie mentoringowe i coachingowe od menadżerów w pracy dodaje sił do dalszego wykonywania pracy. Praca w oparciu o prowizyjny system wynagrodzeń staje się dodatkową motywacją. Zdrowa rywalizacja pomiędzy członkami zespołu jest wskazana. Określane wymagania oraz ich realizacja, zwłaszcza ta powyżej planu powodują, że chętnie podejmujemy decyzje o podjęciu pracy np. na stanowisku specjalisty ds. pozyskiwania reklamodawców, która będzie wynagradzana prowizyjnie.

Im więcej zrobisz, tym więcej zarobisz!


Jak dobrze wyglądać przed kamerą i aparatem?

Elżbieta Jachymczak

Dziennikarka ekonomiczna

Zapraszana w roli prelegentki na najbardziej prestiżowe wydarzenia ekonomiczne oraz dziennikarskie w Polsce, tj. Forum Ekonomiczne w Karpaczu, Forum Innowacji czy Festiwal Rok Kobiet.

Wydawca, redaktor naczelna portalu Business Intelligence, założycielka i pomysłodawczyni Akademii Kobiecej Przedsiębiorczości. Od ponad 16 lat związana z biznesem, dziennikarstwem oraz edukacją.

Z sukcesem prowadzi swoje firmy. Jej działalność ma trwały i widoczny wpływ na polski rynek wydawniczy oraz polską przedsiębiorczość.

Jest ekspertką od skutecznego budowania marki dzięki mediom. Pasjonatka nauczania oraz przekazywania wiedzy.

Prywatnie miłośniczka porannej kawy.

portal biznesowy

portale biznesowe w Polsce

portal ludzi biznesu

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Niezbędne
Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Niezbędne
Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Niezbędne
Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.

KONTAKT

Redakcja

Business Intelligence

Wydawca

Marshal Academy Sp. z o.o

Zapisz się do newslettera

Headline

Never Miss A Story

Get our Weekly recap with the latest news, articles and resources.