Kupowanie ubrań dla wielu jest nie lada wyzwaniem. Przymierzanie ubrań w sklepach nie należy do najłatwiejszych. Ciągłe stanie w kolejkach i tłumach, rozbieranie się i ponowne ubieranie. Dlatego inni wybierają zakupy internetowe, które swoją drogą także nie są dla każdego. Czekanie na przesyłkę, dodatkowe koszty z nią związane, a na końcu odsyłanie, ponieważ ubranie na nas nie pasuje. Jednak duże firmy spieszą z rozwiązaniem! Czy jest wirtualna przymierzalnia w Twoim domu?
Przymierzalnia w twoim telefonie
Do niedawna marki odzieżowe i marki beauty zabiegały o influencera. Kogoś, kto wypromuje ich produkty i podniesie zasięgi. Dziś to nie inwestycja w reklamę u rozpoznawalnych osobowości medialnych stoi na pierwszym miejscu a inwestowanie w działy IT. Wraz ze sztuczną inteligencją można stworzyć innowacyjne rozwiązania, które przyciągną uwagę konsumentów. Jak nauczyła nas pandemia, warto mieć w zapasie rozwiązanie, dzięki któremu nasza firma nie straci klientów.
Nie jest nowością przymierzanie okularów, np. na stronie internetowej, ale co z ubraniami? Jednym z portali, który ma wprowadzić taką opcję jest Amozon i jego nowa funkcja na smartfonach z systemem iOS. Amazon Virtual Try-On, ma pojawiać się przy niektórych produktach na stronie. Ma to nie tylko ułatwić zakupy internetowe, ale także dostarczyć trochę rozrywki internautom. Opcja jak na razie nie jest dopracowana. To na razie pierwsze stadium prac, jednak widać tutaj wiele możliwości. Już teraz można przymierzyć niektóre pary butów. Ale czy tylko użytkownicy iPhonów będą mogli korzystać z tej funkcji? Na początku tak, jednak planowane jest udostępnienie jej działania telefonom z Androidem.
Wirtualna przymierzalnia także w polskiej marce?
Choć mogłoby się wydawać, że to zagraniczne firmy wprowadzają innowacje, nie dajcie wprowadzić się w błąd. Z podobnym rozwiązaniem chce wkroczyć polska marka odzieżowa Zalando. Daniel Rogiński Dyrektor Generalny Zalando wyjawił, że firma pracuje obecnie nad nowymi funkcjami. Między innymi size&fit, które pomoże internautom zbadać, czy wybrane przez nich ubranie pasuje rozmiarem do poprzednio zakupionego produktu.
Funkcja ma pomóc przymierzyć produkty w 3D na naszych awatarach. Wirtualna przymierzalnia nie tylko zmniejszy częstotliwość zwrotów i wymian, ale również skutki ekologiczne z transportu. Zanieczyszczenie nim spowodowane może być znacznie mniejsze.
Czy to pierwsza taka funkcja?
Na rynku, tak jak wspomnieliśmy, sztuczna inteligencja już prężnie działa. Wirtualna przymierzalnia butów czy okularów to nic najnowszego. Już w 2017 roku pojawiły się pierwsze funkcje pomagające sprawdzić użytkownikom kolor szminki na ustach.
Ikea wprowadziła Ikea Place i bazę tysiąca mebli, które można dopasować do urządzanego pomieszczenia. Jednak sprawdzanie jak ubranie leży na naszej sylwetce dzięki smartfonowi, to już bardziej skomplikowany proces. Patrząc na dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji i to, jakie daje możliwości wszystkim sektorom gospodarki, najprawdopodobniej już wkrótce możemy spodziewać się wirtualnej przymierzalni. Nasz mały kącik mody schowany w smartfonie.
Autor: Alicja Guzior